fbpx
Loading...
SEO, SEM & Display2018-08-10T09:35:27+00:00

SEO, SEM & Display

Hakukoneoptimointi (= SEO)

Hakukoneoptimointi tarkoittaa verkkosivustojen näkyvyyden parantamista hakukoneiden maksuttomissa hakutuloksissa.  Hakukoneoptimoinnilla tavoitetaan ne asiakkaat, jotka etsivät tiettyä palvelua tai tuotetta hakukoneista. Hakukoneoptimoinnilla lisätään orgaanista liikennettä jolla oikea asiakaskohderyhmä löytää verkkosivut.

Miksi hakukoneoptimointi?

  • Hakukoneoptimointi takaa pitkäaikaisen maksuttoman markkinoinnin.
  • Hyvin optimoidut sivut löydetään juuri silloin kun asiakas on ostoaikeissa.
  • Hakukoneoptimoinnilla saat ilmaista näkyvyyttä oikealta kohderyhmältä.
  • Tuloksena enemmän myyntiä ja pitkäaikaista ilmaista mainontaa.

Hakusanamainonta (=SEM)

Hakusanamainonta tarkoittaa maksullista mainontaa hakukoneissa, kuten Googlessa. Hakusanamainonnalla varmistetaan hakukoneissa sijoittautuminen hakutuloksien kärkeen toisin, kun hakukoneoptimoinnilla. Maksat vain hakutuloksien klikkauksista eli vain sivustollesi saapuvista mahdollisista asiakkaista.

Hakusanamainonta on todella tarkkaa kustannustehokasta kohdennettua markkinointia. Hakusanamainonnalla tavoitat juuri ne ihmiset, jotka ovat tekemässä ostopäätöstä sinun myymästäsi tuotteesta tai palvelusta. Näin tavoitat heidät juuri oikealla hetkellä. Mainoksia voidaan kohdentaa esimerkiksi maan, paikkakunnan tai ajan mukaan.

Miksi hakusanamainontaa? 

  • Sinut löydetään hakukoneesta (Googlen) paremmin ja nopeammin.
  • Tavoitetaan tarkka ja haluttu kohderyhmä.
  • Veloitus vain klikkauksista.

Display-mainonta (=bannerimainonta)

Display-mainonta on bannerimainontaa, jotka sijoitetaan sivustolle oleville mainospaikoille. Se on ensimmäisiä ja tunnetuimpia digitaalisen mainonnan muotoja. Display-mainonta on kuin digitaalista lehtimainontaa, siinä voidaan käyttää tekstimainoksia sekä kuvamainoksia eli bannereita. Mainokset voidaan sijoittaa esimerkiksi tiettyä aihepiiriä käsitteleville verkkosivuille, missä juuri sinun asiakkaasi ja kohderyhmäsi vierailevat.

Mainosteksteissä on rajoitettu merkkimäärä, mutta kuvamainoksissa pystytään rakentamaan vahvaa mielikuvaa brändistä ja tuotteesta visualisoinnilla ja sloganeilla. Display-mainonnalla pyritään ohjaamaan liikennettä haluttuun osoitteeseen sekä aiheuttamaan myös muistijälki katsojalle.

Verrattaessa display-mainontaa hakusanamainontaan, display-kampanjat keräävät paljon näyttökertoja ja vain vähän klikkauksia. Syynä tähän on se, että display mainonta kilpailee sivustolla olevan sisällön kanssa. Näkyvyys on kuitenkin suurta, ja maksu tapahtuu vain klikkauksista.

Display-mainonnan toimivuutta mitataan eri analytiikkatyökaluilla, joilla saadaan dataa hyvin selvennetyksi. Kampanjoiden toimivuutta mitataan esimerkiksi klikkiprosenteilla, pitkän aikavälin mielikuvamuutoksilla sekä suoraan tuloina. Lopullinen tuotto omalle sijoitukselleen selviää näin parhaalla tavalla.

Miksi Display-mainontaa?

  • Visuaalista ja tyylikästä digitaalista mainontaa.
  • Hyvä mainosmuoto uusien tuotteiden ja/tai palveluiden lanseeraukseen ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen.
  • 42% asiakkaista ostaa tuotteita tai palveluita todennäköisemmin yritykseltä, jonka mainokset esiintyvät kuluttajan kiinnostusten kohteiden ympärillä.
  • Kohdistaminen oikealle kohderyhmälle tarkkaan.
  • Tehokasta uudelleenmarkkinointia.
  • Veloitus vain kävijöistä, ei mainosnäytöistä.
  • Tulokset hyvin mitattavissa.

Onko teidän sivut optimoitu kuntoon? Hyödynnättekö hakusanamainontaa? Entä onko display-mainonta tuttua? Ota yhteyttä, ja sovitaan tapaaminen.