fbpx
Loading...
Snapchat-mainonta2018-06-11T16:00:32+00:00

Snapchat-mainonta

Snapchat on yksi merkittävimmistä sosiaalisen median kanavista. Kuva- ja videoviestipalvelu, jonka kautta voi jakaa omaa arkeaan ”snappeina” eli kuvina tai lyhyinä videoina reaaliajassa. Snapchatin erottaa muista kanavista se, ettei lähetettyjä kuvia tai videoita voi katsoa kuin korkeintaan 10 sekuntia ja tarinat ovat nähtävillä vain 24 tunnin ajan. Näyttöaika on muokattavissa oman halun mukaan 1-10 sekunnin välille.

Kesällä 2016 sovellukseen tuli uusi päivitys, joka muutti koko kanavan luonteen; omiin tarinoihin saikin lisättyä jo otettuja kuvia ja videoita. Muutos oli iso, sillä Snapin suosion pohjana on ollut nimenomaan reaaliaikaisuus ja hetkessä eläminen. Muutos mahdollistaa kuitenkin olemassa olevan sisällön integroimista omaan tarinaan ja snappeihin.

Viimeisin merkittävä muutos on ulkoisten linkkien lisääminen kuviin ja videoihin, joten omia seuraajia pystyy ohjaamaan ulkoisille sivustoille ja haluamilleen alustoille.

Snapchatin käyttäjäpohja on vielä nuorta, joten se on loistava kanava tavoittaa teini-ikäiset nuoret sekä muut nuoret. Heidän huomionsa ovat eritoten juuri siellä. Snapchatin sisältö voi näin ollen olla spontaania, hauskaa ja huoletontakin. Sisällöntuotannon määrittää kuitenkin oma kohderyhmä.

Miksi Snapchat-mainontaa yrityskäytössä?

  • Reaaliaikaista sisältöä katsojille ja asiakkaille.
  • Voi olla osittain henkilöstön omaa sisällöntuotantoa, katsojat samaistuvat henkilöihin.
  • Tarinankerrontaa, brändiä syvällisemmin esille.
  • Tapahtumien dokumentoiminen ja pilkahduksia kulissien taakse.
  • Asiakasetujen tarjoaminen.
  • Vaikuttajien käyttö.

Onko Snapchat teille tuttu alusta? Ota meihin yhteyttä, niin me voimme avustaa teitä käytössä.