fbpx
Loading...
YouTube-mainonta2018-06-11T16:04:33+00:00

YouTube-mainonta

Videon rooli markkinoinnissa on jo erittäin suuri ja Snapchatin sekä Instagramin tarinoiden suosio kertovat siitä, että video tulee kasvamaan yhä entisestään. Pelkästään YouTubeen ladataan joka minuutti yli 400 tuntia videota. Luku on erittäin suuri, ja se kertoo siitä, että ihmisiä kiinnostaa ja kiehtoo pitemmän sisällön kuluttaminen.

YouTube on myös Suomessa erittäin suosittu, sillä päivittäinen käyttäjämäärä Suomessakin on selkeästi yli miljoonan. Ihmisten huomion kasvu YouTubeen pistää varmasti miettimään myös, miten yritykset voisivat hyödyntää kyseistä kanavaa, joista on jo monia hyviä esimerkkejä, kuten perustamalla oman kanavan tai toteuttamalla vaikuttajamarkkinointia.

Asia ei kuitenkaan ole yksinkertainen, sillä kanavalla pitää olla selkeä tavoite ja päämäärä mitä halutaan saavuttaa. Pitää myös muistaa, että ihmiset käyttävät YouTubea informatiiviseen tai viihteelliseen käyttöön kuin myös oppimiskäyttöön.

Näistä syistä johtuen sisällöstä ja sisällöntuotannosta täytyy olla selkeä strategia, joissa me tulemme olemaan apuna.

Kohdennettu YouTube mainonta yrityksille

Kohdennettua mainontaa voidaan tehdä useiden eri kriteerien perusteella, joten juuri oikea kohderyhmä löytää yrityksesi videot.

On kolme erilaista kohdennettua YouTube-mainontaa:

In Stream: Videomainos, joka näkyy ennen katsottavaa videota. Videota on mahdollista näyttää pakolla tai sitten siten, että se näkyy ensimmäiset 5 sekuntia, jonka jälkeen sen voi skipata. Tässä mainostyypissä maksetaan vain, jos katsoja on katsonut videon yli 30 sekuntia. Jos video on lyhyempi, maksetaan vain siitä, kun video on katsottu kokonaan.
In Display: Mainostetaan omaa videota. Video näytetään YouTuben hakutulossivun yläreunassa ja videoita katsellessa sivun oikeassa reunassa videolistauksessa.
In Video/Overlay: Banneri- tai tekstimainos videon päällä videon aikana.

Miksi YouTube-mainontaa yrityksellesi?

  • Välitä tarinat, henkilöt ja tunteet.
  • Video kiehtoo ja vangitsee.
  • Pidemmän sisällön kanava –> bränditarinaa
  • Tuo brändiäsi esille brändivideolla.
  • Ihmiset sitoutuneempia videoihin.
  • Lisää näkyvyyttä ja tunnettavuutta.

Ja näiden lisäksi:

  • YouTubella on kuukausittain 1,5 miljardia sisäänkirjautunutta käyttäjää.
  • Käyttäjät katsovat YouTube-videoita mobiililaitteilta yli tunnin päivässä.
  • YouTubessa mainostavien pienten ja keskisuurten yritysten määrä on kaksinkertaistunut viimeisen kahden vuoden aikana. (2016)

(Lähde: YouTube.)

Oletko harkinnut näkyvyyttä YouTubessa videon muodossa? Meidän kautta se onnistuu! Ota rohkeasti yhteyttä, niin laaditaan yhdessä selkeä suunnitelma mainoksellesi.